Tilbage

Fredagsbrev

Nr. 38. 30. årgang. Fredag den 11/6 2010.

I tirsdags tog 7.kl. og 8.kl. på kanotur på Skals Å. De har haft en alle tiders tur – men meget våd. Enkelte vandhunde havde ikke nok i regnen, men tog også en tur i åen.

Til morgensamling er vi begyndt at fortælle vitser og sjove historier for hinanden. Vi morer os gevaldigt og mange kommer med underholdende indslag.

På onsdag tager 7.kl. og 8.kl. på golftur til Hjerk Harre. Eleverne skal cykle ud til golfbanen, så de skal møde på skolen kl. 08.00 med madpakker.

Om aftenen er der fyraftensmøde kl. 19.00 for forældre i 5. og 6. klasse - infomøde om computere ved Kristian og Karin – Det er vigtigt, at alle familier er repræsenteret.

Samme aften er der forældresamtaler i 8.kl. Der er sendt tidsplan ud på mail, og eleverne får også en med hjem på mandag.

På torsdag tager 5. og 6. klasse til Skive, hvor de besøger 6.b. på Brårup Skole.

Samme dag tager 7.kl. og 8.kl. til Tøndering BMX bane. Eleverne skal cykle derud, så de skal møde på skolen kl.08.00. med madpakker.

Alle elever bedes se efter bøger fra Skive Bibliotek hjemme og medbringe dem i skole, så de kan blive afleveret før sommerferien.

På bagsiden af fredagsbrevet er der nyhedsbrev fra Thise Børnehave og Thise Vuggestue.

Er der nogle, som ønsker ændringer af buskort til det kommende skoleår, skal man kontakte kontoret hurtigst muligt.

Uge 25. – Sidste skoleuge.

Onsdag er der aflevering og oprydning i alle klasserne, og eleverne skal medbringe alle udleverede bøger. Eleverne møder kl. 08.00 og har fri kl. 13.00.

Torsdag tager bh.kl. – 4.kl. til Brokholm Sø hele dagen til indvielse af en ny tarzanbane i "skoven". Banen er lavet i samarbejde med 8. kl. fra Breum Skole og som en del af projektet "Get moving". Banen indvies af borgmesteren (og vores børn).

Samme aften tænder vi grillen på skolen kl. 18.00 og inviterer til en hyggelig aften for alle skolens, børnehusets og vuggestuens børn og forældre. Vores elevråd vil afholde auktion i løbet af aftenen. Fredag , - sidste skoledag:7.kl. og 8.kl. udsender en plan i løbet af den kommende uge.

Fritteren:

Børnene har nydt at være i hallen, og alt legetøjet i Fritteren har været fremme. Det har været rigtig inde hygge vejr.

Melanie og Meghana har lavet creme, glasur og pyntet lækre lagkager til os alle.

Tirsdag den 22. juni holder vi afslutning for fritterbørnene. Vi håber, alle i 3.kl. vil deltage og afslutte deres ”frittertid” sammen med os andre. Vi vil gerne have besked fra alle fritterbørn senest fredag den 18/6. Så vi kan købe noget lækkert mad til os alle. Vi slutter ca. 15.00. Vi glæder os til en hyggelig eftermiddag.

Nyhedsbrev fra Thise Vuggestuen

Den 1.juni stoppede Anna i vuggestuen, da hun flyttede til Viborg. Amalie bliver snart 3 år, og er rykket ind til de store i børnehuset.

Vores myreflittige forældre og bestyrelse har været i fuld sving og lagt stillerummet sammen med resten af vuggestuen. Dejligt med mere plads. Legepladsen begynder også at tage form.

Stor ros til forældre og bestyrelse fra personalet.

Vi har fået 2 institutionsbarnevogne, så nu kan vi komme på udflugt, og vi har bl.a. været ved Thise strand.

Fremtiden tegner lys, da vi måske allerede pr 1. oktober er oppe på fuldt antal børn i alt 12 små.

Med venlig hilsen Vuggestuen

Nyhedsbrev fra Thise Børnehave

Den 1. Juni startede Amalie i børnehaven. Amalie der er Cecilies lillesøster kender os , da hun kommer fra vuggestuen – velkommen :o)

Ang. Vores lejrtur til Harrevig, havde vi som i nok fornemmede en fantastisk dag, som vi meget gerne gentager næste år.Vi kørte i stor bus derned, spændende. Vi fandt skatten efter en lang tur omkring vandet og i skoven. Vi legede ved stranden/i vandet og på legepladsen, spiste madpakker og senere nød vi super kager som ”Aninemor”, ”Ciciliemor” og ”Holgermor”havde bagt – stor tak til jer.Hyggeligt samvær med forældrene der havde medbragt mad med til aften. En minderig dag at se tilbage på.

Mandag den 14.juni holder vi afslutningsfest for den kommende børnehaveklasse. De har selv arrangeret dagen, hvilket vi glæder os meget til at være en del af.(Ingen madpakker denne dag )

Vi holder cykeldag onsdag den 23. Juni. Vi cykler på multibanen, og her påkræves for børnenes sikkerhed, at de har cykelhjelm på.

Vi holder legetøjsuge i uge 24 – udendørs legetøj er måske en god idè.

Fredag den 18. Juni går vi alle til stranden. Vi spiser dernede og er hjemme kl. ca. 12:30.

Børnene skal være her senest kl 9:00.

I ferieperioden ( uge 26, 27, 28, 29 og 31 ) må børnene gerne medbringe legetøj.

Rigtig god sommerferie til alle jer fra alle os i børnehaven